Met de Waterpoortloop wordt de start van het Kennedymars seizoen voor mij geopend. In de week dat Waalwijk heeft laten weten om 2024 over te slaan. Wegens gebrek aan sponsoren (geld dus), vrijwilligers en de klimaat verandering.
De voorbije weken er vol goesting naar toe gewerkt. Vooral op snelheid (spieren kweken) en het mentale aspect om een langere afstand te overbruggen tussen de rustposten. Met in het achterhoofd dat bij de kleinere organisaties die tussen posten wel eens minimaal kunnen zijn.
Parkeer plaats genoeg, wel opvallend veel Belgische nummerplaten te bespeuren. Hoewel deze dieper in Nederland ligt, toch wel een aantrekkingskracht voor de zuiderburen.
Gekozen om mij minimaal te belasten met een kleine rugzak, de weer radars voorspelden geen regen. Beslist om geen bijkomend rugzak te voorzien voor de twee grote tussen posten. Een beslissing die mij midden de nacht net niet zuur opbrak. Toen er heel lichte regen uit het wolkendek viel. Gelukkig was dit niet veel, maar het bezorgde me wel even paniek en gevloek in mijn hoofd. Had ik die bijkomende rugzak dan toch maar mee genomen.
Ik heb de nacht als héél koud ervaren. Het bleek ook gedeeltelijk mijn eigen fout te zijn. Teveel laagjes aandoen, waardoor het zweet onvoldoende kon verdampen. Zorgde voor natte kledij. Bij de post van Brasserie Hogediep dit opgelost en mij zo licht mogelijk herkleed. Om maximale verdamping te verkrijgen. Hier geen spijt van gekregen, zeker niet omdat de temperaturen overdag over de 10 graden zouden klimmen.
Ik had mijn drinkfles mee om te vullen op de tussenposten. Nu weet ik ook dat dit geen goed idee was. Beter om een beker mee te nemen, om koffie, water of iets anders in te doen. Op de éne post cola en een post erna koffie overgieten zorgt voor een cocktail met een speciaal smaakje. Dit heeft mij onderweg ook parten gespeeld met rammelende darmen. Op de eerst grote rustpost dit kunnen oplossen en erna een dubbele Imodium genomen. Verder geen last meer gehad. Tegen de volgende keer naast een drinkfles ook een beker meenemen. Bij warm weer is de fles voor de hoeveelheid water voor onderweg. De beker voor even koffie of iets anders te nemen. Maar zo “cupless” was het toch ook niet. Op veel posten waren toch kartonnen bekers beschikbaar.
Wat kan een pannenkoek en een hard gekookt eitje toch smaken. Zeker in een gezellige plaats om even uit te rusten. Fort Sabina is gewoon zalig.
Het gevoel dat er hier en daar wel gesleuteld is aan het parkoers. Vooral in het eerste gedeelte tot aan de eerste grote rust. Dat leek mij wel ten goede. Daarna wel dezelfde route, je zit nu éénmaal met de beperktheden van het landschap en de infrastructuur als je water over moet. Hoewel het laatste stukje langs de snelweg leek mij niet de ideale keuze. De ondergrond was sompig, voorbijrazende wagens. Had persoonlijk toch liever aan de andere kant gelopen, waar je de dijk hebt er een afstand is met het verkeer en je een mooi zicht hebt op het water. Op dat laatste stuk het niet vol gehouden om beneden de dijk te stappen, de harde platte ondergrond van de rijweg was veel comfortabeler. Het voorbij razende verkeer maar voor lief genomen.
Net voor Willemstad dacht ik van “hé dit klopt toch niet, de rustpost is toch pas erna”. Er stonden veel wagens op een drassig baantje, met veel mensen die vol interesse aan het kijken waren naar het veld. Daar waren twee mannen op zoek naar … tja, wat eigenllijk? Het zal ook wel iets met honden te maken gehad hebben.
De wind was deze editie nooit een storende factor. Je bent aan de zee en er zeel veel trekgaten, maar nooit een te harde wind waardoor je omver geblazen wordt. Net iets anders dan mijn eerste editie, met storm een harde regen.
Frieten en een hamburgen voor vertrek hebben mij gesmaakt. Vermoeidheid en op krachten komen, dan eet je (bijna) “alles”. Dit was echt wel op het randje.
Deze kleine Kennedymars is een ware aanrader, maar je moet wel al wat getraind zijn. met een kleine en fijne organisatie die alles piek fijn heeft uitgewerkt.
[sgpx gpx=”/wp-content/uploads/gpx/activity_14326192454.gpx”]
Ronden | Tijd | Totale tijd | Afstand | Gemiddeld tempo | Totale stijging | Totale daling | Gem. cadans | Calorieën | Beste tempo | Maximale cadans | Tijd bewogen | Gemiddeld bewogen tempo |
1 | 10:30 | 10:30 | 1,00 | 10:30 | 2 | 0 | 124 | 71 | 8:59 | 133 | 10:10 | 10:10 |
2 | 10:07 | 20:37 | 1,00 | 10:07 | 1 | 2 | 130 | 67 | 9:24 | 133 | 10:07 | 10:07 |
3 | 10:08 | 30:44 | 1,00 | 10:08 | 0 | 1 | 130 | 67 | 9:18 | 135 | 10:07 | 10:07 |
4 | 10:04 | 40:48 | 1,00 | 10:04 | 0 | 2 | 130 | 67 | 9:49 | 133 | 10:04 | 10:04 |
5 | 10:15 | 51:04 | 1,00 | 10:15 | 0 | 0 | 127 | 67 | 9:33 | 132 | 10:15 | 10:15 |
6 | 10:43 | 1:01:47 | 1,00 | 10:43 | 0 | 1 | 127 | 68 | 8:56 | 244 | 10:40 | 10:40 |
7 | 10:20 | 1:12:07 | 1,00 | 10:20 | 4 | 0 | 129 | 69 | 9:10 | 136 | 10:19 | 10:19 |
8 | 10:06 | 1:22:13 | 1,00 | 10:06 | 1 | 0 | 131 | 68 | 9:42 | 135 | 10:05 | 10:05 |
9 | 10:02 | 1:32:15 | 1,00 | 10:02 | 0 | 1 | 131 | 67 | 9:45 | 133 | 10:02 | 10:02 |
10 | 10:04 | 1:42:19 | 1,00 | 10:04 | 1 | 0 | 131 | 68 | 9:39 | 135 | 10:04 | 10:04 |
11 | 10:06 | 1:52:25 | 1,00 | 10:06 | 2 | 0 | 130 | 70 | 8:38 | 135 | 10:01 | 10:01 |
12 | 10:06 | 2:02:31 | 1,00 | 10:06 | 1 | 1 | 130 | 68 | 8:43 | 137 | 10:05 | 10:05 |
13 | 10:37 | 2:13:08 | 1,00 | 10:37 | 0 | 7 | 125 | 67 | 9:33 | 132 | 10:36 | 10:36 |
14 | 10:02 | 2:23:10 | 1,00 | 10:02 | 5 | 1 | 131 | 71 | 8:48 | 136 | 10:02 | 10:02 |
15 | 10:07 | 2:33:18 | 1,00 | 10:08 | 0 | 1 | 130 | 71 | 7:50 | 138 | 10:03 | 10:03 |
16 | 9:48,7 | 2:43:06 | 1,00 | 9:49 | 1 | 1 | 133 | 68 | 9:04 | 136 | 9:48 | 9:48 |
17 | 9:54,3 | 2:53:01 | 1,00 | 9:54 | 1 | 4 | 131 | 68 | 9:07 | 240 | 9:54,3 | 9:54 |
18 | 10:13 | 3:03:14 | 1,00 | 10:13 | 1 | 0 | 128 | 73 | 8:19 | 138 | 10:02 | 10:02 |
19 | 9:58,6 | 3:13:12 | 1,00 | 9:58 | 7 | 2 | 132 | 72 | 9:01 | 138 | 9:58,6 | 9:59 |
20 | 10:01 | 3:23:13 | 1,00 | 10:01 | 2 | 6 | 132 | 68 | 8:16 | 136 | 10:00 | 10:00 |
21 | 9:56,7 | 3:33:10 | 1,00 | 9:57 | 14 | 0 | 133 | 73 | 8:38 | 138 | 9:56 | 9:56 |
22 | 10:12 | 3:43:22 | 1,00 | 10:12 | 7 | 2 | 130 | 76 | 8:26 | 135 | 10:05 | 10:05 |
23 | 11:22 | 3:54:43 | 1,00 | 11:22 | 1 | 15 | 120 | 79 | 7:48 | 138 | 10:35 | 10:35 |
24 | 10:04 | 4:04:48 | 1,00 | 10:05 | 1 | 1 | 133 | 68 | 7:54 | 138 | 10:04 | 10:04 |
25 | 10:26 | 4:15:14 | 1,00 | 10:26 | 5 | 4 | 131 | 69 | 8:43 | 137 | 10:19 | 10:19 |
26 | 10:17 | 4:25:31 | 1,00 | 10:17 | 1 | 2 | 131 | 67 | 9:59 | 135 | 10:17 | 10:17 |
27 | 10:53 | 4:36:23 | 1,00 | 10:52 | 1 | 1 | 126 | 71 | 9:24 | 135 | 10:52 | 10:52 |
28 | 11:10 | 4:47:33 | 1,00 | 11:10 | 0 | 1 | 126 | 76 | 9:21 | 136 | 11:10 | 11:10 |
29 | 10:52 | 4:58:25 | 1,00 | 10:51 | 2 | 2 | 128 | 69 | 8:48 | 134 | 10:51 | 10:51 |
30 | 11:25 | 5:09:50 | 1,00 | 11:25 | 9 | 6 | 118 | 72 | 8:51 | 136 | 11:00 | 11:00 |
31 | 10:44 | 5:20:34 | 1,00 | 10:44 | 0 | 2 | 126 | 69 | 8:16 | 135 | 10:40 | 10:40 |
32 | 10:53 | 5:31:27 | 1,00 | 10:53 | 5 | 0 | 126 | 69 | 9:55 | 135 | 10:49 | 10:49 |
33 | 11:16 | 5:42:43 | 1,00 | 11:16 | 2 | 2 | 123 | 73 | 8:51 | 133 | 11:06 | 11:06 |
34 | 12:05 | 5:54:49 | 1,00 | 12:05 | 3 | 4 | 115 | 78 | 8:14 | 160 | 11:36 | 11:36 |
35 | 11:11 | 6:05:59 | 1,00 | 11:11 | 5 | 8 | 125 | 70 | 9:21 | 131 | 11:07 | 11:07 |
36 | 10:12 | 6:16:11 | 1,00 | 10:12 | 0 | 4 | 131 | 67 | 9:36 | 134 | 10:12 | 10:12 |
37 | 10:35 | 6:26:47 | 1,00 | 10:35 | 1 | 3 | 129 | 66 | 9:42 | 135 | 10:35 | 10:35 |
38 | 10:43 | 6:37:30 | 1,00 | 10:44 | 2 | 0 | 128 | 67 | 9:27 | 133 | 10:38 | 10:38 |
39 | 10:40 | 6:48:10 | 1,00 | 10:40 | 1 | 1 | 130 | 67 | 10:09 | 135 | 10:40 | 10:40 |
40 | 10:42 | 6:58:52 | 1,00 | 10:42 | 1 | 0 | 130 | 66 | 10:05 | 133 | 10:42 | 10:42 |
41 | 10:32 | 7:09:24 | 1,00 | 10:32 | 1 | 2 | 130 | 66 | 9:52 | 135 | 10:32 | 10:32 |
42 | 12:04 | 7:21:27 | 1,00 | 12:04 | 7 | 1 | 121 | 71 | 8:28 | 250 | 11:32 | 11:32 |
43 | 10:44 | 7:32:11 | 1,00 | 10:44 | 0 | 0 | 128 | 67 | 8:56 | 132 | 10:44 | 10:44 |
44 | 10:57 | 7:43:08 | 1,00 | 10:57 | 5 | 4 | 126 | 66 | 9:55 | 134 | 10:47 | 10:47 |
45 | 10:07 | 7:53:16 | 1,00 | 10:07 | 5 | 4 | 131 | 68 | 8:43 | 137 | 10:07 | 10:07 |
46 | 10:08 | 8:03:23 | 1,00 | 10:08 | 1 | 0 | 131 | 68 | 9:33 | 135 | 10:07 | 10:07 |
47 | 10:03 | 8:13:27 | 1,00 | 10:03 | 1 | 6 | 132 | 67 | 8:59 | 135 | 10:03 | 10:03 |
48 | 11:04 | 8:24:30 | 1,00 | 11:04 | 8 | 2 | 125 | 70 | 9:27 | 135 | 10:46 | 10:46 |
49 | 10:14 | 8:34:44 | 1,00 | 10:13 | 0 | 0 | 130 | 67 | 9:52 | 135 | 10:14 | 10:14 |
50 | 10:30 | 8:45:14 | 1,00 | 10:31 | 2 | 1 | 128 | 68 | 9:12 | 136 | 10:25 | 10:25 |
51 | 10:26 | 8:55:40 | 1,00 | 10:26 | 3 | 1 | 129 | 67 | 10:02 | 135 | 10:26 | 10:26 |
52 | 10:35 | 9:06:15 | 1,00 | 10:35 | 1 | 4 | 128 | 66 | 10:02 | 133 | 10:35 | 10:35 |
53 | 10:37 | 9:16:52 | 1,00 | 10:37 | 0 | 1 | 129 | 66 | 9:33 | 132 | 10:37 | 10:37 |
54 | 11:13 | 9:28:05 | 1,00 | 11:13 | 2 | 2 | 125 | 67 | 9:55 | 134 | 11:02 | 11:02 |
55 | 10:49 | 9:38:54 | 1,00 | 10:49 | 4 | 0 | 127 | 66 | 9:33 | 132 | 10:49 | 10:49 |
56 | 10:46 | 9:49:40 | 1,00 | 10:46 | 0 | 2 | 127 | 65 | 9:49 | 133 | 10:46 | 10:46 |
57 | 10:49 | 10:00:28 | 1,00 | 10:49 | 4 | 1 | 128 | 67 | 9:01 | 133 | 10:49 | 10:49 |
58 | 11:30 | 10:11:59 | 1,00 | 11:30 | 4 | 0 | 122 | 67 | 8:45 | 131 | 11:16 | 11:16 |
59 | 11:34 | 10:23:33 | 1,00 | 11:34 | 1 | 0 | 123 | 67 | 9:59 | 131 | 11:22 | 11:22 |
60 | 12:48 | 10:36:21 | 1,00 | 12:48 | 7 | 2 | 115 | 69 | 6:38 | 130 | 12:20 | 12:20 |
61 | 11:01 | 10:47:22 | 1,00 | 11:01 | 0 | 0 | 125 | 67 | 9:49 | 130 | 11:01 | 11:01 |
62 | 10:59 | 10:58:21 | 1,00 | 10:59 | 2 | 7 | 126 | 67 | 8:16 | 137 | 10:57 | 10:57 |
63 | 10:53 | 11:09:14 | 1,00 | 10:54 | 4 | 4 | 127 | 66 | 9:39 | 133 | 10:53 | 10:53 |
64 | 11:04 | 11:20:19 | 1,00 | 11:04 | 4 | 2 | 126 | 67 | 9:45 | 132 | 11:04 | 11:04 |
65 | 11:00 | 11:31:18 | 1,00 | 11:00 | 6 | 2 | 127 | 68 | 8:43 | 132 | 11:00 | 11:00 |
66 | 10:54 | 11:42:12 | 1,00 | 10:54 | 5 | 4 | 126 | 69 | 8:16 | 143 | 10:53 | 10:53 |
67 | 10:54 | 11:53:06 | 1,00 | 10:54 | 6 | 6 | 127 | 69 | 9:21 | 148 | 10:52 | 10:52 |
68 | 11:30 | 12:04:37 | 1,00 | 11:31 | 2 | 2 | 118 | 68 | 10:05 | 133 | 11:00 | 11:00 |
69 | 11:44 | 12:16:21 | 1,00 | 11:44 | 4 | 2 | 118 | 69 | 10:02 | 248 | 11:38 | 11:38 |
70 | 10:56 | 12:27:17 | 1,00 | 10:56 | 5 | 0 | 126 | 68 | 9:27 | 137 | 10:48 | 10:48 |
71 | 11:34 | 12:38:50 | 1,00 | 11:34 | 15 | 2 | 120 | 76 | 9:36 | 137 | 11:10 | 11:10 |
72 | 10:53 | 12:49:44 | 1,00 | 10:53 | 1 | 18 | 127 | 63 | 9:12 | 133 | 10:50 | 10:50 |
73 | 11:10 | 13:00:54 | 1,00 | 11:10 | 4 | 7 | 126 | 65 | 9:59 | 132 | 11:10 | 11:10 |
74 | 11:09 | 13:12:03 | 1,00 | 11:09 | 4 | 1 | 124 | 68 | 9:12 | 137 | 10:51 | 10:51 |
75 | 11:06 | 13:23:09 | 1,00 | 11:06 | 2 | 8 | 125 | 65 | 7:30 | 132 | 11:03 | 11:03 |
76 | 11:22 | 13:34:31 | 1,00 | 11:23 | 1 | 2 | 124 | 66 | 10:05 | 131 | 11:22 | 11:22 |
77 | 12:01 | 13:46:33 | 1,00 | 12:02 | 0 | 5 | 119 | 67 | 8:38 | 158 | 11:58 | 11:58 |
78 | 11:04 | 13:57:37 | 1,00 | 11:04 | 3 | 1 | 126 | 68 | 9:12 | 135 | 11:04 | 11:04 |
79 | 11:14 | 14:08:51 | 1,00 | 11:14 | 14 | 7 | 124 | 72 | 8:43 | 136 | 11:00 | 11:00 |
80 | 10:14 | 14:19:05 | 1,00 | 10:14 | 5 | 7 | 131 | 68 | 8:21 | 136 | 10:13 | 10:13 |
81 | 10:20 | 14:29:25 | 1,00 | 10:20 | 5 | 7 | 130 | 67 | 9:30 | 135 | 10:20 | 10:20 |
82 | 10:28 | 14:39:53 | 1,00 | 10:28 | 3 | 10 | 130 | 67 | 9:30 | 136 | 10:28 | 10:28 |
83 | 1:29,6 | 14:41:23 | 0,15 | 10:16 | 0 | 1 | 129 | 9 | 10:20 | 133 | 1:29,6 | 10:16 |
Overzicht | 14:41:23 | 14:41:23 | 82,15 | 10:44 | 243 | 230 | 127 | 5.634 | 6:38 | 250 | 14:33:59 | 10:38 |